Chodzenie w porównaniu z energicznym ćwiczeniem w zapobieganiu incydentom sercowo-naczyniowym u kobiet ad 6

Kiedy wyłączyliśmy dane z pierwszego roku obserwacji (w celu zminimalizowania potencjalnego obciążenia wynikającego z wpływu choroby subklinicznej na poziom aktywności), wyniki nie uległy istotnym zmianom (wielowymiarowe względne ryzyko chorób sercowo-naczyniowych u kobiet w najwyższym kwintylu całkowitego wyniku MET wynosi 0,76 [przedział ufności 95%, 0,61 do 0,96, P dla trendu = 0,02]). Rysunek 4. Ryc. 4. Wielowymiarowe względne ryzyko choroby sercowo-naczyniowej i względnego ryzyka dostosowane do wieku i czasu chodzenia, według tempa chodzenia. Wielowymiarowe względne ryzyko zostało dostosowane do wieku, czasu spędzonego na chodzeniu, palenia (0, do 14, 15 do 24 lub .25 papierosów dziennie), rasy lub grupy etnicznej, poziomu wykształcenia, rocznego dochodu rodziny, wskaźnika masy ciała stosunek talii do bioder, poziom spożycia alkoholu, historia przedwczesnego zawału mięśnia sercowego, wiek w okresie menopauzy, stosowanie lub niewykorzystanie hormonalnej terapii zastępczej, procent kalorii z tłuszczów nasyconych, liczba porcji owoców i warzyw dziennie, i spożycie błonnika. Aby przekonwertować wartości odległości do kilometrów, pomnóż przez 1,6.
Tempo chodu było również ważnym wyznacznikiem redukcji ryzyka sercowo-naczyniowego (ryc. 4). W porównaniu z kobietami, które nigdy nie chodzą lub rzadko chodzą (kategoria referencyjna, przy względnym ryzyku 1,00), kobiety, które chodzą w szybszym tempie od 2 do 3 mil na godzinę (mph) (3,2 do 4,8 km na godzinę), 3 do 4 mph (4,8 do 6,4 km na godzinę), a ponad 4 mph miało względne ryzyko chorób sercowo-naczyniowych wynoszące odpowiednio 0,86, 0,76 i 0,58 (P dla trendu = 0,002), zgodnie z modelami wielowymiarowymi, które obejmowały kontrolę czasu spędzonego na chodzeniu.
Na koniec oceniliśmy związek pomiędzy godzinami spędzonymi na siedzeniu, a także godzinami leżenia lub spania oraz ryzykiem zdarzeń sercowo-naczyniowych. Po uwzględnieniu wieku i wydatku energii rekreacyjnej (łączny wynik MET) względne ryzyko choroby sercowo-naczyniowej wynosiło 1,38 (95% przedział ufności, 1,01 do 1,87) wśród kobiet, które spędzały 12-15 godzin dziennie w pozycji leżącej lub śpiącej i 1,68 ( 95% przedział ufności 1,07 do 2,64) wśród kobiet, które spędziły co najmniej 16 godzin dziennie, w porównaniu z osobami, które spędzają mniej niż 4 godziny dziennie. Inne czasy siedzenia lub leżenia nie były istotnie związane z ryzykiem sercowo-naczyniowym.
Dyskusja
Te prospektywne dane pochodzące od zróżnicowanej etnicznie kohorty kobiet po menopauzie wskazują, że zarówno chodzenie, jak i energiczne ćwiczenia są związane ze znacznym zmniejszeniem częstości występowania incydentów sercowo-naczyniowych. Natomiast wydłużony czas spędzony na siedzeniu przewiduje zwiększone ryzyko. Zaobserwowaliśmy zbliżone wielkości redukcji ryzyka z chodzeniem i energicznymi ćwiczeniami, a wyniki były podobne u kobiet białych i czarnych, a także u kobiet w różnych grupach wiekowych i kategoriach wskaźnika masy ciała. Odkrycia te rozszerzają te z wcześniejszych analiz z głównie białych populacji14-17 na zróżnicowaną rasowo i etnicznie grupę kobiet w Stanach Zjednoczonych. Wyniki dają również dodatkowe wsparcie dla bieżących federalnych wytycznych ćwiczeń, które zalecają ćwiczenia o umiarkowanej intensywności przez co najmniej 30 minut w większości, a najlepiej we wszystkie dni tygodnia. 3.4 Kobiety, które albo energicznie chodzili albo ćwiczyli energicznie co najmniej 2,5 godziny tydzień miał zmniejszenie ryzyka o około 30 procent
[przypisy: poradnia zaburzeń rytmu serca, kursy dla fizjoterapeutów, rodzaje manicure ]
[hasła pokrewne: olx psy lubelskie, ile zarabia dentysta, olx pl gliwice ]