Chodzenie w porównaniu z energicznym ćwiczeniem w zapobieganiu incydentom sercowo-naczyniowym u kobiet ad 8

Ostatnie doniesienia z kilku zakrojonych na szeroką skalę badań kohortowych z udziałem kobiet14,15,20 sugerują, że umiarkowane i energiczne ćwiczenia mają podobne korzyści sercowo-naczyniowe, ale te kohorty były przeważnie białe. Co więcej, zgodnie z naszą wiedzą, żadne wcześniejsze szeroko zakrojone badanie nie odnosiło się do związku między chodzeniem a wydarzeniami sercowo-naczyniowymi u czarnych kobiet lub rolą siedzenia po uwzględnieniu wydatków na energię rekreacyjną u kobiet. Dowody na to, że aktywność o umiarkowanym natężeniu wiąże się z podobnym nasileniem zmniejszenia ryzyka sercowo-naczyniowego wśród białych kobiet i czarnych kobiet, wśród młodszych i starszych kobiet po menopauzie oraz w całym spektrum otyłości są ważne dla ukierunkowania tych różnorodnych grup na zdrowie. działania promocyjne. Korzyści sercowo-naczyniowe związane z chodzeniem29, a nawet umiarkowanymi poziomami sprawności fizycznej27, 30 wydają się również dotyczyć mężczyzn. Ważna rola zarówno umiarkowanego, jak i energicznego ćwiczenia w zmniejszaniu ryzyka sercowo-naczyniowego jest również biologicznie wiarygodna. Zwiększenie intensywności lub czasu trwania ćwiczeń ma stopniową zależność od poprawy poziomu lipidów.33 i wrażliwości na insulinę.32 Aktywność o umiarkowanej intensywności może powodować obniżenie rozkurczowego ciśnienia krwi podobne do osiąganego przy energicznym wysiłku fizycznym i może prowadzić do jeszcze większego obniżenia skurczowego ciśnienia krwi .3 Umiarkowane ćwiczenia w połączeniu z modyfikacją diety doprowadziły do zmniejszenia ryzyka cukrzycy typu 2 u osób z upośledzoną tolerancją glukozy.33,34 Ponadto, równoważny wydatek energetyczny przy umiarkowanych lub energicznych ćwiczeniach prowadzi do podobnego zmniejszenia masy tłuszczowej.3. aktywność fizyczna o dowolnej intensywności została powiązana z poprawą samopoczucia emocjonalnego.3
Podsumowując, te prospektywne dane z dużej i zróżnicowanej kohorty kobiet po menopauzie wskazują, że zarówno chodzenie, jak i energiczne ćwiczenia są związane ze znacznym zmniejszeniem ryzyka zdarzeń sercowo-naczyniowych. Stopniowo odwrotną relację zaobserwowano zarówno wśród kobiet białych, jak i kobiet czarnych, kobiet szczupłych i otyłych oraz młodszych kobiet i starszych kobiet. Ponadto wydłużony czas spędzony na siedzeniu przewidywał zwiększone ryzyko. Odkrycia te wspierają aktualne wytyczne federalne, które promują aktywność o umiarkowanej intensywności, w tym chodzenie. Chociaż energicznych ćwiczeń nie należy zniechęcać tym, którzy wybierają większą intensywność aktywności, nasze wyniki wskazują, że ćwiczenia o umiarkowanej intensywności dają znaczne korzyści zdrowotne kobietom w okresie pomenopauzalnym.
[więcej w: włośniki, przeszczep chondrocytów, kosmetyk definicja ]
[patrz też: włośniki, perycykl, olx mops ]