Rola medycyny komplementarnej i alternatywnej: przystosowanie do pluralizmu ad

Brzmi to absurdalnie, ale wyniki faworyzowały metodę chińską (P <0,001). Angell dowodził, że palenie Artemisia vulgaris na piątym palcu (i prawdopodobnie gdziekolwiek indziej) nie może wpływać na płód, więc dane pokazujące, że to zrobiły, muszą być błędne. Moxibustion nie jest wspierany przez zachodnie doktryny medyczne, ale został poparty danymi badawczymi. To zderzenie systemów wierzeń prowadzi do pytań omawianych w tej książce. Czy właściwe jest odrzucanie danych na podstawie teoretycznych niespójności. Czy teoria powinna dawać pierwszeństwo przed racjonalnym dociekaniem. W jaki sposób medycyna masowa radzi sobie z takimi wyzwaniami. Oczywiście, kontrolowane badania są niezbędne dla medycyny komplementarnej i alternatywnej, ale jak możemy radzić sobie z często niekompatybilnymi systemami wyjaśniającymi. W tej książce twierdzi się, że wartość pozytywnych wyników badań nad medycyną komplementarną i alternatywną nie jest osłabiona, nawet jeśli odkryto, że te wyniki można przypisać wyłącznie efektom placebo. Skutki placebo również zwiększają korzyści z konwencjonalnych terapii, a celem, jak podkreślono, jest przynoszenie korzyści pacjentom, niezależnie od wkładu placebo. Korzyści z placebo wynikają z wiary pacjentów w wartość leczenia, ale także z duchowych, kulturowych lub emocjonalnych aspektów terapii – aspektów opieki zdrowotnej, które są pożądane przez większość pacjentów w trakcie studiów.
Konkluzja kilku autorów jest taka, że system opieki zdrowotnej musi przyjąć filozofię lepiej dostosowaną do potrzeb pacjentów w zakresie kompleksowej opieki, filozofię, która może uwzględniać nietypowe przekonania oraz pragnienie zindywidualizowanej uwagi i wrażliwości kulturowej. Jako ktoś osadzony w głównym nurcie nauki, pracując z pacjentami, którzy mają poważne, potencjalnie śmiertelne choroby i którzy są chętni do takiej uwagi, zauważyłem, że w tej książce należy zwrócić uwagę na praktyczne aspekty wdrażania zaleceń autorów. Pacjenci zasługują na dostęp do uzupełniających terapii, które, jak wykazano, zmniejszają ból i cierpienie. Programy opieki zdrowotnej powinny zapewniać dostęp do sprawdzonych podejść w sposób uwzględniający uwarunkowania kulturowe i na zasadzie wspomagającej. Przeniesienie tego poziomu wrażliwości i wysiłku bezpośrednio do relacji lekarz-pacjent – wyleczenie go i zwrócenie się do lekarza o przejęcie odpowiedzialności za zapewnienie opieki podtrzymującej – wydaje się niemożliwym zadaniem. Inne osoby w systemie opieki zdrowotnej mogą zapewnić taką opiekę zastępczą.
Odwołując się na bok, Callahan zgromadził rozważną grupę autorów, których spostrzeżenia i wnioski, choć kontrowersyjne, są oświecające i rzucają wyzwanie, abyśmy przyjęli szersze perspektywy w dążeniu do zrozumienia bardzo ważnego zjawiska socjokulturowego, które reprezentuje komplementarna i alternatywna medycyna.
Barrie R. Cassileth, Ph.D.
Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, Nowy Jork, NY 10021
[email protected] org
[hasła pokrewne: rodzaje manicure, badanie emg warszawa, zaostrzenie pochp ]
[podobne: endomitoza, endometrioza w odbycie objawy, nalewka orzechowa na żołądek ]